Dialogue for Peaceful Change – mede ontwikkeld door Oikos – organiseert van 6 t/m 10 november 2017 opnieuw een training in Noord-Ierland. Ook deze training zetten we op met onze partner Corrymeela, gevestigd in Ballycastle op het noordelijke puntje van Noord Ierland.

U bent een professional die zich prima redt. Toch heeft u het gevoel dat u wel wat nieuwe input kunt gebruiken in situaties waarin u:

• een efficiëntere samenwerking wenst;
  • verschillende belangen samen moet brengen;
  • merkt dat spanningen hoog op (dreigen te) lopen;
  • ziet dat deze spanningen ook iets doen met mensen die niet direct betrokken zijn.

… dan biedt de DPC methode u de handvatten waar u naar op zoek bent. U leert te ontrafelen wat er speelt en welke mogelijke drivers een rol spelen. Uiteraard is er ook aandacht voor de juiste strategie. Zo leert u welke interventies ter plekke mogelijk zijn. Daarnaast is er ruim aandacht voor structurele processen die tot een duurzame oplossing kunnen leiden. Naast analyse en strategie oefent u uitgebreid met een set van concrete tools die u meteen kunt toepassen in de praktijk.

DPC is een conflictmanagement systeem dat inmiddels meer dan tien jaar in verschillende landen worden toegepast – binnen heel verschillende contexten met verschillende successen. Deelnamekosten zijn ongeveer € 1.250 excl. reiskosten. Graag sturen we meer details over de training. Meld dan uw belangstelling bij Jaap van der Sar.