Onderstaande medewerkers waren in 2018 nog in dienst om te zorgen voor de afwikkeling van alle zaken en het organiseren van een slotbijeenkomst en boekpresentatie. Oikos is nu alleen nog bereikbaar via oikos@stichtingoikos.nl

David Renkema

Directeur

David is de directeur sinds 2014. Behalve met de directie van Oikos houdt David zich bezig met de projecten Diaconale Kieswijzer en Waarden maken het verschil (pleisterplaatsen). Zijn expertise ligt op het gebied van voedselzekerheid, eerlijke handel, duurzaamheid en religie. David is niet de man van snelle standpunten, wel van een grondige doordenking van lastige vragen. Hij kan u van dienst zijn met adviezen, position papers en presentaties. Samenwerking met mensen met andere ervaringen of ideeën is voor hem een pré.

Jaap van der Sar

Projectmedewerker

Jaap richt zich binnen Oikos op de volgende terreinen:

• Berekening van het maatschappelijk rendement, met name van vrijwilligersorganisaties en –groepen
  • Productief omgaan met tegenstellingen en polarisaties
  • Conflicthantering. Samen met collega’s uit verschillende landen ontwikkelde hij de methode ‘Dialogue for Peaceful Change’. Toepasbaar in klein en groot verband.
  • Sustainable Development Goals
  • Verkiezingen
Esther Dwarswaard

Projectmedewerker

Esther zette zich in als coördinator van het crowdfundingplatform Geloofinjeproject, en was daarnaast verantwoordelijk voor de Public Relations van Oikos. Ook werkte zij regelmatig mee aan het organiseren van een activiteit. Haar kwaliteiten zijn:

• Organisatietalent
  • Crowdfundingexpert
  • Samenwerken met diverse partners, fondsen, klanten en andere belanghebbenden
  • In elkaar zetten en onderhouden van websites
  • Tekst- en beeldredactie
Kees Brussel

Coördinator Beheer en Financiën

Kees is verantwoordelijk voor het Beheer en de Financiën bij Oikos. Zijn taken en deskundigheden zijn:

• Algemene administratie
  • Arbo en preventie
  • Automatisering
  • Beheer gebouw en inventaris
  • Personeelsadministratie
  • Projectadministratie
Annelies Hartman

Secretaresse

Annelies is de spin in het web, zij beheert het secretariaat van Oikos en is bereikbaar via het algemene mailadres: oikos@stichtingoikos.nl.